U medijima

[one_third]

Posao.hr

Državna poduzeća nisu spremna za outsourcing

Uoči outsourcinga neophodna je detaljna analiza, ističu mr. sc. Nataša Cikač i Natalija Crnički. Neovisni stručnjaci javnoj bi nabavi osigurali kvalitetniji nadzor.
Državna poduzeća ne mogu ni brzo ni lako u većem obujmu dio svojega posla prepustiti privatnom sektoru. Istaknuto je to na konferenciji „Outsourcing u službi razvoja poslovanja“ mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria.

Pročitaj više na Državna poduzeća nisu spremna za outsourcing
[/one_third] [one_third]

Women in Adria

Outsourcing je prednost u poslovanju, koji na profesionalnoj razini obavlja vaš posao, štedi vam vrijeme, živce i gradi vašu mrežu

Women in Adria networking breakfast pod nazivom Outsourcing u službi razvoja poslovanja održan je danas u zagrebačkom hotelu Westin. Događaj je okupio managerice i poduzetnice koje su imale priliku čuti zanimljive i korisne informacije o prednostima outsourcinga. Gošće predavačice bile su Natalija Crnički iz poduzeća BNB Sklad te Nataša Cikač iz poduzeća Cronata.
Pročitaj više na Outsourcing je prednost u poslovanju…
[/one_third]

[one_third_last]

Total-croatia-news

Outsourcing Becoming More Widespread in Croatia

Outsourcing has for long time been a controversial issue when it comes to state-owned companies. Any announcement about the possibility of outsourcing any jobs unavoidably provokes protests and threats of strikes by unions, which fear that private companies which would take over would reduce the number of people employed.

Pročitaj više na Outsourcing Becoming More Widespread in Croatia

[/one_third_last]

[one_third]

Lider

Hrvatskim tvrtkama outsourcing sve privlačniji oblik poslovanja

Najvećom prednošću outsourcinga 45 posto anketiranih smatra mogućnost fokusiranja na osnovnu djelatnost, a 30 posto najviše cijeni stručnost ljudi iz tvrtki koje se bave outsourcingom.

Pročitaj original na Hrvatskim tvrtkama outsourcing sve privlačniji oblik poslovanja
[/one_third] [one_third]

Poslovni.hr

Administracija i nabava nisu za van

Hrvatske tvrtke sve više prepoznaju prednosti outsourcinga, pritom najviše koristeći vanjske usluge čišćenja i održavanja te informatike, a najmanje nabave, prodaje i administrativnih poslova, pokazalo je istraživanje tvrtki Cronata i BNB Sklad na uzorku od 60 poduzeća.

Pročitaj više na Administracija i nabava nisu za van
[/one_third]

[one_third_last]

Večernji list

Najmanje se ‘outsourcaju’ nabava i prodaja

Za 15% poduzeća najvažnije je što se narudžbom vanjskih usluga smanjuju kadrovski problemi, a 10% za outsourcing se odlučuje radi ušteda. Najvećom prednošću outsourcinga 45% anketiranih smatra fokusiranje na osnovnu djelatnost, a 30% najviše cijeni stručnost ljudi iz tvrtki koje “outsourcaju”.

Pročitaj više na Najmanje se ‘outsourcaju’ nabava i prodaja

[/one_third_last]

[one_third]

Posao.hr

Sve veća potražnja za outsourcingom

Dok privatna poduzeća uspješno koriste outsourcing, državna se na to teže odlučuju. Istraživanje koje su provele tvrtke Cronata i BNB Sklad, pokazuju da tvrtke najviše koriste vanjske usluge čišćenja i održavanja te informatike, a najmanje nabave, prodaje i administrativnih poslova.

Pročitaj original na T-Portal: Sve veća potražnja za outsourcingom
[/one_third] [one_third]

Tportal.hr

Outsourcing i dalje tabu u državnom sektoru

Hrvatske tvrtke sve više prepoznaju prednosti izdvojene djelatnosti – outsourcinga, pritom najviše koristeći vanjske usluge čišćenja i održavanja te informatike, a najmanje nabave, prodaje i administrativnih poslova, pokazalo je istraživanje koje su provele tvrtke Cronata i BNB Sklad na uzorku od 60 poduzeća.

Pročitaj više na Outsourcing i dalje tabu u državnom sektoru
[/one_third]

[one_third_last]

Women in Adria

Dok privatna poduzeća uspješno koriste outsourcing, državna se na to teže odlučuju

Uz manjak vremena i volje za traženje odgovarajućega poslovnog suradnika za outsourcing, anketirani su djelatnici, većinom iz uprava poduzeća, kao najveći razlog koji ih sprječava u angažiranju tvrtki za outsourcing, naveli slab izbor poduzeća koje nude željenu uslugu. To nam je otkrilo da tvrtke zapravo slabo poznaju što se sve od usluga za outsourcing i koliko kvalitetno danas nudi na našem tržištu.

Pročitaj više na Women in Adria: Dok privatna poduzeća uspješno koriste outsourcing, državna se na to teže odlučuju

[/one_third_last]

[one_third]

Suvremena-hr
Nezavisni.hr
Limun.hr
[/one_third][one_third]
Energypress
Women in Adria
Nezavisni.hr
[/one_third][one_third_last]
Profitiraj.hr
Wish.hr
[/one_third_last]

Intervju: Natalija Crnički – Women in adria

“Majka četvero djece Natalija Crnički ostavila posao profesorice i sa suprugom razvija posao outsourcinga prodaje”

[one_third]

„Moram priznati, neko vrijeme sam paralelno radila i u školi i u Skladu, no kako se širilo poslovanje Sklada, a ja sam definitivno perfekcionist i ne može čovjek biti na deset kolosijeka, u školi sam dala otkaz i od 1. siječnja ove godine odlučila sam se posvetiti samo Skladu. To nije moja profesija, no od 2012. to je moj novi izazov. Mnogo učim kroz posao i uživam u tome, a psihologija komunikacije s razredom pomaže mi u komunikaciji s klijentima kada je potrebno slušati što ljudi žele.“

„Postoje i neugodne situacije u ovom poslu, a to je svojevrsno cjenkanje s krajnjim kupcima kada mi je važno da na pravi način ponudim uslugu ili proizvod svoga klijenta, a ono što nikad nismo učinili niti ćemo učiniti, to je prijevara. Radije ćemo u dogovoru s klijentom prilagoditi uslugu kupcu, nego na nepošten način dobiti što želimo“, naglašava Natalija.

[/one_third] [two_third_last]
Natalija Crnički dugi je niz godina radila kao profesorica fizike i kemije te je usput pomagala suprugu u njegovu poslu, sve dok jednoga dana nije morala birati. Danas je voditeljica za razvoj i promidžbu u obiteljskoj firmi pod imenom BNB Sklad.

Pioniri outsourcinga prodaje u Hrvatskoj

BNB Sklad postoji kao obrt Informatika od 1988. i temelji se na izradi poslovnog softvera i poslovnom savjetovanju. Obrt je osnovao Natalijin svekar Bruno Crnički stariji, jedan od prvih informatičara u ondašnjoj Jugoslaviji. 1992. obrt prelazi u firmu BNB Sklad d.o.o., a vodi ga Natalijin suprug Bruno, no kako je on ekonomist, a u Hrvatsku su počele pristizati strane kompanije za izradu softvera, Bruno je usmjerio poslovanje s informatike na poslovne usluge, savjetovanje i prodaju.

U različitim fazama života nalazimo se u različitim stvarima

Naime, Natalijin suprug je preuzeo posao svog oca i kako nije bio softveraš, već ekonomist koji je kao vrsni menadžer ušao u srž prodaje, on je preusmjerio osnovnu djelatnost. Natalija je, s druge strane, kao profesorica fizike i kemije radila u srednjoj školi, a kod kuće se profilirala kao odlična organizatorica s četvero djece u obitelji, koja organizira sve njihove potrebe i aktivnosti. A tako je i preuzela tu ulogu u firmi. U posao se uključila 2012. godine, preuzimajući manje projekte i radeći na razvoju i promidžbi same firme. S vremenom, Natalijine obaveze su rasle te uz obiteljske obaveze i obaveze u školi, Natalija nije mogla dalje tim tempom.

Mislim da kroz cijeli život trebamo učiti i razvijati se na različitim poljima.“ kaže Natalija. Dodaje kako je to uobičajena američka praksa koja joj se osobito sviđa, i ništa čudno u osobnom rastu i razvoju osobe, jer se u različitim razdobljima života pronalazimo u različitim stvarima.

Outsourcing prodaje ubrzava poslovne procese i donosi uštede

Osnovna djelatnost Sklada je posredovanje u prodaji i zasniva se na outsourcingu njegovih usluga, iako „moram priznati, naši ljudi još uvijek pogrešno shvaćaju outsourcing i smatraju da je to ‘upletanje u posao firme’ te ne razumiju da je to način za ubrzavanje poslovnih procesa i uštedu na mnogim troškovima“, napominje Natalija. Natalijin suprug Bruno se od početka zanimao za outsourcing, educirao se, istraživao internetom te je tako u Skladu zaživjelo poslovanje po američkom uzoru.

“Kada firma želi plasirati proizvod na tržište, ali nema odjel prodaje u koji je potrebno financijski mnogo uložiti, kao i osigurati svakom zaposleniku njegova prava, moguće je unajmiti našu uslugu i mi onda zamjenjujemo cijeli kadar zadužen za prodaju“, objašnjava Natalija.

U sklopu takve usluge, nude poslovno savjetovanje u pripremi projekta, a to podrazumijeva marketinšku analizu tržišta, marketinške akcije, promociju proizvoda, savjetovanje u prodaji, širenje i unaprjeđenje kanala prodaje, direktnu prodaju, ugovaranje sastanaka s potencijalnim kupcima, ispitivanje zadovoljstva kupaca i sl. Na taj se način širi mreža potencijalnih kupaca, prodajni asortiman itd. Komuniciraju s potencijalnim kupcima, pri čemu rješavaju probleme i reklamacije, održavaju kontakte s kupcima, ispituju njihovo zadovoljstvo, a mogu se baviti i naknadnom prodajom i naplatom. Dakako, unutar modela „business to business“, a prodaje se isključivo u ime i za račun klijenta. Klijentu se dnevno, tjedno ili mjesečno šalju izvještaji o postignutim koracima.

Nakon sklapanja posla, najprije razgovaraju s direktorom ili upravom te se kreće od želja i mogućnosti, ciljne skupine koju klijent želi kontaktirati, glavnog cilja akcije, njenog trajana. Tada se ispituje konkurencija i istražuju se njezini uspjesi i položaj klijenta u odnosu na nju, kao i kako obogatiti proizvod da bude konkurentniji. Nakon analize, rezultati se prezentiraju klijentu te on odlučuje hoće li angažirati daljnje usluge poput promidžbe, smart callinga itd. To je proces koji traje i u konačnici završava potpisivanjem ugovora s krajnjim kupcem. Trenutno surađuju s jednom velikom kompanijom i nekoliko manjih, a upravo zbog širokog spektra usluga, mnogo ulažu u edukaciju i pripremu zaposlenika za rad. 2014. su završili i proces usklađivanja poslovanja sa ISO 9001 normom za poslove posredovanja u prodaji, a dobili su i certifikat od TÜV-a Nord Croatie.

Natalija upravo širenje „outsourcinga“ smatra najvećim izazovom. Važno joj je raditi na pristupu javnosti, stoga je i način na koji se Sklad predstavlja, i nudi svoje usluge – najčešće preporukama zadovoljnih klijenata ili na eventima kada je prigoda za predstavljanje i stvaranje kontakata. Sklad trenutno ima petero zaposlenih i nekoliko vanjskih suradnika, a Natalija se nada i uspješnim planovima za budućnost – širenju, povećanju broja zaposlenih i proširenju obujma usluga.

Žena može mnogo dati društvu

Natalija sebe kao poslovnu ženu, majku i suprugu ostvaruje zahvaljujući dobrim odnosima u obitelji, do čega joj je osobito stalo, a ta se međusobna podrška odražava i na uspjehe u poslu. „Vrlo sam ponosna na svog supruga koji je veliki stručnjak u svom poslu, no radom na sebi i svom osobnom razvoju, žena može mnogo postići – i mnogo dati društvu“, zaključuje Natalija.

autor Silvia Lunjek Majcog

Pročitaj original na Women in Adria
[/two_third_last]